Reizigersinfo

Het kan dus. De lente breekt plotseling aan. Ministers kunnen wel degelijk soms iets verstandigs zeggen. Zet die NS maar onder druk om nu eens informatie te geven als er iets mis gaat. Er reizen mensen met die treinen, met heel menselijke emoties. Weinig is voor hen erger dan ergens urenlang stil te staan in een weiland, om dan als enige van het NS-personeel te horen te krijgen dat de trein stilstaat en dit even duren kan.

Ik herinner me vooral met afschuw het rampjaar 2001. Waarin ik een kleine negentig keer met de trein ging, drie keer een taxi moest nemen om wel op mijn eindbestemming te komen, en ruim vijftig keer mijn hele reissom terugkreeg omdat de vertraging onderweg te groot was geweest.

Maar toen had ik tenminste al een telefoon bij mij, om mensen te waarschuwen. Of om 9292 te bellen, waar men nooit van iets wist, behalve als werkelijk alle treinverkeer er uit lag voor het gemak.

Normaal verlopen treinreizen maken geen indruk. Maar ik heb iets te veel impressies van slecht verlopen reizen opgeslagen.

Enfin. Eurlings kan wel meer willen, zal de NS melden. Er is ongetwijfeld geen geld, of dan moet het ministerie maar betalen. Dan komt er een commissie die iets uitzoekt wat iemand met een gezond verstand binnen vijf minuten verzinnen kan. En in 2012 zullen alle treinen ongetwijfeld een informatievoorziening hebben.

Alleen is die trager dan ik op dat moment via mijn telefoon ontvangen kan. Zoiets.


[x]#2602 fan woensdag 21 maart 2007 @ 14:43:05


© eamelje.net 2001-2019. Alle rechten voorbehouden

ien réaksje

Jan Jaap  op 22 maart 2007 @ 17:57:05

Prachtig gesproken, je hebt zo’n beetje alle gevoelens van mij verwoord :)