Onbeleefdheden zijn soms zo makkelijk met onbeleefdheden te beantwoorden

Google heeft ooit de dienst ingevoerd om post binnen vijf seconden terug te halen, als die via Gmail verzonden wordt. Ook is er een filter om Gmail-gebruikers te beletten rare berichten te versturen als ze minder toerekeningsvatbaar zijn, zoals ’s nachts. Dronken.

Zulke uitvindingen zouden niet zijn gedaan, als er geen behoefte aan was. E-mail blijft een raar medium, dat in een paar woorden meer kapot kan maken dan een mens lief is. Ik weet dat heel goed.

Toch heb ik niet eerder zo’n hondse mail verstuurd als daarnet. Ook gebeurde dit volledig bewust. Omdat deze week de boekhandels weer actief zijn online, en ik al drie keer een wervende mail kreeg van een bedrijf dat reclame wil plaatsen op boeklog.

Mijn letterlijke reactie op de laatste mailing was [en ik ben er niet trots op]:

Mevrouw/mijnheer,

RTFFAQ
http://boeklog.info/faq/#1

met gepaste achting,

Nu is hierover te zeggen dat degene die mij namens de boekhandel met een onzinnig voorstel bestookte ook maar haar werk deed.

En dat ik had niet hoeven antwoorden.

Tegelijk geldt ook, dat het versturen van een ongewenste reclamemail tegenwoordig strafbaar is. Want, spam. Als ik echt geïrriteerd wordt, kan ik altijd nog klacht bij de OPTA neerleggen.

Laat me dus in elk geval in alle rust overwegen of de FAQ van boeklog op dit punt moet worden aangepast, en dat alle reclamemail tot een klacht zal leiden.


[x]#7326 fan dinsdag 30 maart 2010 @ 14:04:15


© eamelje.net 2001-2019. Alle rechten voorbehouden