Wisselkoersen

Ook in 2010 was de best bezochte pagina op eamelje.net die over de borsten van Franka. Droef blijft dat het me sinds mei 2004 blijkbaar niet gelukt is iets te schrijven dat meer interesse oproept.

Nu ja, tijdens de laatste twee maanden van 2010 was ‘Het kruis van Sinterklaas’ ook erg populair.

Die twee gegevens samen, zouden me toch iets moeten zeggen over wat de gemiddelde internetgebruiker blijkbaar verlangt.

Op boeklog was de pagina met de besproken auteurs het meest populair. Nauw gevolgd, en dat was toch wel een verrassing, door het boeklogje over Je hebt het niet van mij, maar… van Joris Luyendijk. Die tekst kwam namelijk pas op 19 november online, en dus kwam alle bezoek in amper iets meer dan veertig dagen langs.

En daarom geldt: gegevens als deze maken duidelijk wat kan helpen mijn weblogs aantrekkelijker bestemmingen te maken voor het brede publiek. Maar de vraag blijft altijd: waarom zou ik?


[x]#8127 fan maandag 3 januari 2011 @ 10:57:41


© eamelje.net 2001-2019. Alle rechten voorbehouden

2 kommentaren

Gerbie  op 3 januari 2011 @ 12:31:24

De best mogelijke vraag. Ik stel hem al een tijdje niet meer. Ik schrijf wat ik wil, trekt dat veel bezoekers, mooi, zo niet, ook goed.

Schrijf wat je wil en trek je niets aan van bezoekersaantallen. Ik heb precies hetzelfde resultaat als ik de statistieken van mijn blog zie. Een stukje over zoektermen met de titel ‘foto van de borsten van anita witzier’ levert tientallen extra bezoekers op, alleen omdat er ooit iemand die term gebruikte en op mijn blog terecht kwam. Het zoektermenpubliek is niet het publiek dat je op je blog wil houden. De lezers wel, volgens mij trek jij die wel.

eamelje.net  op 3 januari 2011 @ 14:37:05

Weblogs blijven uithoeken op het internet. Vindbaarheid is daarom wel belangrijk. En het vervelende blijft toch wel dat Google status ontleent aan veel aangeclickte postjes van een weblog, en dat daardoor beter vindbaar maakt.