Over de sprankelende originaliteit van politieke campagnes en de diep vermoeide ergernis die zulks bij mij oproept
Om hier maar even Amerikaanse uitspraak over reclame te parafraseren:
Slechte ideeën verdwijnen niet, ze komen altijd weer terug als slogan van een politieke partij
Of anders wel als ludiek dingsigheidje, om het stemvolk tot interesse te bewegen.
Leende dezer dagen Femke Halsema haar stem al aan de FemFem, kan het niet op met TomTom-parodieën.
Ook Marijnissen en z’n club laten zich lenen voor een grap met een routeplanner, net als wat collega lijsttrekkers van hem.
Maar eerder al stuntte de VVD afdeling Leeuwarden met een TomTom-video [wmv], waarin tijdens een komisch versnelde rit door de stad almaar de route rechtsaf wordt gekozen. Dit had nog wel iets, tot uitkwam dat kunstenaar Anne Feddema geen toestemming had gegeven voor het gebruik van zijn route-aanwijzingen in het Liwwadders.
Al kan ook dat een verkiezingsstunt zijn geweest om aandacht, omdat de TomTom-teksten van Feddema wel op de VVD-site te downloaden zijn.
[x]#2106 fan woensdag 11 oktober 2006 @ 20:54:27